هیات اجرایی منابع انسانی اعضای غیر هیات علمی دانشگاه سمنان به استناد بند 8 ماده 1 آئین نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی دانشگاهها با ترکیب و اختیارات ذیل تشکیل شده است:
ترکیب اعضا:
معاون اداری و مالی دانشگاه - رئیس هیات
مدیر امور اداری - دبیر هیات
نماینده کمیسیون دائمی هیات امناء (عضو)
مدیر امور مالی (کارشناس-عضو)
مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری (عضو)
مدیر حراست دانشگاه (کارشناس-عضو)
معاون مدیر امور اداری (کارشناس-عضو)
اهم وظایف و اختیارات:
· نظارت بر حسن اجرای مقررات آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی؛
· نظارت بر حسن اجرای مقررات آیین نامه تشکیلات؛
· تهیه شرح شغل، وظایف و شرایط احراز کلیه مشاغل برای طرح در کمیسیون دائمی موسسه؛
· تعیین اولویت های استخدام و نحوه انتخاب افراد در قالب مجوزهای صادره از سوی هیات امنا؛
· تعیین تعداد و احراز شرایط به کارگیری نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای وظایف پست های سازمانی بدون متصدی، به صورت قراردادی برای طرح در کمیسیون دائمی موسسه؛
· بررسی ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی، برای طرح در کمیسیون دائمی موسسه؛
· تغییر، اصلاح و ایجاد پست از محل حذف پست های سازمانی به پیشنهاد دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات یا عناوین مشابه در قالب پست های سازمانی مصوب؛
· بررسی و تصویب طرح جامع آموزش ضمن خدمت و تمهید راهکارهای اجرایی لازم برای اجرای برنامه های بهسازی و توانمندسازی اعضا؛
· بررسی و تایید دوره های آموزشی ضمن خدمت و صدور گواهی نامه های مربوط با امضای مدیر برنامه، بودجه و تحول اداری یا عناوین مشابه و رئیس موسسه؛
· بررسی و پیشنهاد صدور مجوز تبدیل وضعیت اعضا از قراردادی به پیمانی، از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی در چهارچوب مقررات آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی به هیات امنا؛
· بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد درخواست های بازخریدی، استعفا و بازنشستگی پیش از موعد اعضا؛
· بررسی و تطبیق عوامل و تعیین درصد سختی شرایط محیط کار مشاغل موجود در موسسه و اتخاذ تصمیم در خصوص برقراری فوق العاده مذکور و تعیین تاریخ اجرای آن؛
· بررسی و تصویب طرح های تحول اداری و نظام پیشنهادات و نظارت بر حسن اجرای برنامه های تحول؛
· بررسی سوابق اعضا در خصوص ارتقای رتبه و اتخاذ تصمیم در چارچوب ضوابط مربوط؛
· بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص پیشنهادهای نو که از سوی اعضا ارائه می شود در چارچوب نظام پیشنهادات؛
· تهیه و تصویب دستورالعمل های مورد نیاز برای اجرای آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی و تشکیلات حسب مورد؛
· سایر مواردی که در حوزه مدیریت منابع انسانی از سوی کمیسیون دائمی هیات امنا ارجاع می گردد.